Als schrijver van dit blog ben ik maar een doorgeefluik. Het gaat hier om een deel van de geschieden

Mijn foto
Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Als schrijver van dit blog ben ik maar een doorgeefluik. De informatie komt van foto's en brieven van Pieter Deys (1880-1945), de vader van Katy (1904-1977) Frits (1906-1949) en Adolf (1908-1940). Pieter was getrouwd met Sophia Draaijer (1872-1932). Frits trouwde met Els Nelson (1908-2004). Zij kregen 4 kinderen, mijn vader Henk (1932-2023), Willem (1934? als baby overleden), Bob (1935) en Els (1937).

zaterdag 7 mei 2022

September 1936 (8); genieten van spruitjes

Omdat Frits op een lange (5-daagse) tournee is, schrijft alleen Els aan de familie. Zo'n lange periode van huis, is voor Frits niet leuk en voor moeder met de kinderen en de De Jongs ook niet, maar Els maakt het gezellig. ''s Avonds eet ik een boterhammetje bij ze en zoo wordt de tijd gekort.'
'Henkje vraagt ook steeds naar z'n Pappie en heeft al benul van aftrekken want 4 nachtjes slapen - 3 nachtjes enz. trekt hij zelf iederen morgen af. Komt nog bij dat morgen Tante Nella jarig is, dus een dubbele feestdag en we gaan ter gelegenheid daarvan eens fijn genieten van spruitjes uit blik, ons beider lievelingsgroente.'
En dan komt er weer eens een pakje van PaMa, dit keer met een zwembroekje 'voor Bobbie denk ik.' Els is er natuurlijk erg mee in haar sas. Ook veel dank voor het prentenboek voor Henkje waar hij veel plezier van heeft. 'Vooral het versjesboek vindt hij erg prachtig en de versjes zijn ook eenig.'
Maar het gekke is nu dat er slechts één kous in het niet aangebroken pakket is aangetroffen. Een zoektocht naar de tweede heeft niets opgeleverd. 
Op door Lies Wagensveld verstuurde kiekjes staan PaMa.
'Nou, zeg, jullie ziet er daar maar eventjes keurig op uit. Echt netjes hoor.'
En weer drukt Els haar moeder op het hart toch vooral een goed grondpatroon te laten maken. 'Dat is voor hier altijd makkelijk, heb je het een of ander hier nodig, dan kunnen we het veel makkelijker in elkaar maken; prutsen zou Tony zeggen, nou, laat hij z'n mond maar houden, ik ben in ieder geval handiger met de naald als Annie.'
En dat is het dan voor deze keer, is is duidelijk niet veel nieuws te melden.
De helaas wat overbelichte foto wilde ik niemand onthouden, en zeker Henkje en Bobbie niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1880-1945; Pieters cv 1893-1915

Het is weer eens tijd voor een update van de informatie rond Pieter Deys. Ik probeer zijn 'werkzame' leven op een rijtje te zetten e...