Als schrijver van dit blog ben ik maar een doorgeefluik. Het gaat hier om een deel van de geschieden

Mijn foto
Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands
Als schrijver van dit blog ben ik maar een doorgeefluik. De informatie komt van foto's en brieven van Pieter Deys (1880-1945), de vader van Katy (1904-1977) Frits (1906-1949) en Adolf (1908-1940). Pieter was getrouwd met Sophia Draaijer (1872-1932). Frits trouwde met Els Nelson (1908-2004). Zij kregen 4 kinderen, mijn vader Henk (1932-2023), Willem (1934? als baby overleden), Bob (1935) en Els (1937).

vrijdag 28 januari 2022

Januari 1936 (6 bis); in a round about way

We spoelen even vooruit in de geschiedenis, naar aanleiding van de vermelding, door Els, van een neef van Ma in Michigan. 
Op 2 maart 1941 schrijft John Bouman, (1014 Urban A. S.W. Grand Rapids, Michigan U.S.A) een brief aan F.H. Deys, oorspronkelijk gestuurd naar Pontianak Borneo East Indies, maar geopend en gestempeld 'passed by Censor 220' en doorgestuurd naar 'hoofd plaatselijk bestuur Djokjakarta'. 
'Mr. F.H. Deys.
Due to circumstances and in a round about way I received a letter from your parents in the Hague to let you know that they are all well and are very anxious to hear from you and not withstanding distribution and other things are getting along fairly well and so they got my adres and asked me to write to you asking me that you write to me and then I could let them know how you are getting along. I suppose you are already wondering who is writing all this. Well my name is John Bouman a cousin of your wife's mother and am living in Grand Rapids, Michigan USA your wifes parents got my addres from a cousin of me by the name of Jet Koldewijn also of the Hague the place where also your parents live and as they seem to be unable to get their letters direct to you they asked me to write to you so now, if you would do that in that way they would be able to hear from you. Hoping to hear from you soon ans Wishing you Gods blessing were are your second Cousin John Bouman [en dan het adres].'

1014 Urban Avenue South West lijkt niet echt in het centrum van Grand Rapids te liggen, in een ruim opgezette wijk met een duidelijk stratenpatroon en veel kleine bungalows. Ik weet natuurlijk niet of hier de originele huizen nog staan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1880-1945; Pieters cv 1893-1915

Het is weer eens tijd voor een update van de informatie rond Pieter Deys. Ik probeer zijn 'werkzame' leven op een rijtje te zetten e...